Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Édes élet, néhol kesernyés ízzel.

Gondolatok mindenféléről. Néha pajzánan, provokatívan. :-) Az élet sokszínű. Tele van érdekes, kellemes, fájó, élvezetes történettel, dologgal érzéssel.

Friss topikok

  • Nevem senki.: Sőt, ha olyan rossz lenne az egészségi állapotunk nem hogy nem félnenk, hanem megvaltaskent várnán... (2023.06.11. 20:10) Hogyan legyen vége?
  • Nevem senki.: Ezt az energia egyesülest én is így gondolom. Majd kisebb darabok levalhatnak és állatokba szallha... (2023.06.11. 19:45) Van lelke a galambnak?
  • Figyelmesférfi: A bejegyzés írása óta eltelt nyolc év. És a bemutatott típusok zömével még most is utazhatok normá... (2020.11.01. 17:30) Ezekkel utazhatok ma, és utazhattam már születésemkor is.
  • Figyelmesférfi: Azóta már múlté lett ez a térkép, az Árpád híd Volánbusz végállomás épületével egyetemben. Ott vol... (2016.03.15. 22:08) Térkép a múltból.
  • toppanto: Nos en kifejezetten utalom a hosszu szort, butan nez ki, hogy olyan loboncos, es azt sem szeretem,... (2014.10.10. 00:15) Szőrős, vagy csupasz?

Címkék

(18) (1) ablakfólia (1) ábrázolás (1) adakozás (1) adósság (1) álca (1) alkohol (1) állat (3) álom (4) angol (1) Árpád híd (1) autó (2) auto (1) barátság (2) bicikli (1) bkv (2) BKV (1) boldogság (3) bordély (1) börtön (1) borzongás (1) Budapest (1) bűnös (1) büntetés (1) busz (4) család (1) divat (1) döntés (1) Duna (1) egészség (1) elérhetőségem (1) élet (29) élmény (1) emlék (2) energia (2) erdő (1) erotika (3) érzelem (1) érzés (5) esküvő (1) eső (1) étel. (1) eutanázia (1) e mail (1) facebook (2) fájdalom (2) fillér (1) film (3) flört (1) Föld (1) földalatti (1) galamb (1) gondolat (10) gondolat. (1) gumi (1) gyerek (5) gyilkos (1) gyilkosság (1) hajléktalan. (1) hajó (1) halál (4) halálfélelem (1) harisna (1) hév (2) hivatás (1) hobbi (1) horror (1) hős (1) hűség (3) hűtlenség (2) idő (2) Ikarus (1) internet (1) intim (1) ismerkedés (2) jármű (2) játék (1) jegykezelő (1) jövő (1) kapcsolat (17) kár (1) kártya (1) kép (1) képek (1) kérdés (8) kocka (1) koldus (1) könyv (1) közlekedés (1) közösség (1) kreatív (1) kupi (1) kutya (1) lego (1) macska (2) madár (2) makett (1) Margitsziget (1) margitsziget (1) masszírozás (1) maszk (1) megcsalás (1) metró (2) miért? (3) minividi (1) modell (1) múlt (1) munka (6) művészet (1) nevelés (1) (1) nők (1) nyelvtanulás (1) ölni (1) olvasás (1) öngyilkosság (1) ősközösség (1) ösztön (1) óvszer (1) pajzán (1) pálinka (1) papír (1) parkolás (1) pénz (6) piac (1) pillanat (1) politika (1) pornó (1) profi (1) rabszolgaság (1) randi (1) rassz (1) rendőr (1) rubik (1) sárkány (1) segítség (1) sorozat (1) sors (1) statisztika (1) swinger (1) szabadidő (2) számítógép (1) szekér (1) szem (2) szép (1) szerelem (2) szerepjáték (1) szeretet (3) szex (13) szexfotel (1) színes (1) színész (1) szökőkút (1) szőr (1) szórólap (1) sztár (1) találkozás (1) támasz (1) társ (1) társadalom (2) társasjáték (1) társkeresés (1) tehetetlenség (1) telefon (2) térkép (1) terrorizmus (1) teszt (1) troli (2) tükör (1) túlélés (1) tv (3) üzlet (1) vágy (7) vak (1) választás (1) Válótársak (1) változás (1) varjú (1) vásárlás (1) vásárló (1) vérplazma (1) vhs (1) videó (1) videoton (1) vihar (1) világ (1) villám (1) villamos (5) vívódás (1) vodafone 845 (1) volánbusz (1) Zoo Cafe (1) Címkefelhő

Tanácsok parkoló autósoknak.

2014.10.04. 13:50 Figyelmesférfi

24041.jpg

Úgy alakult, hogy rövid időre belekóstoltam az egyik fővárosi kerület parkolás ellenőrző cégének munkájába. Az ott szerzett tapasztalataimból kiindulva adnék tanácsot a parkoló autósoknak.

  Sokan játszanak szerencsejátékok azzal, hogy pár percre hagyják magára a kocsijukat fizetés nélkül. Néha érthető is, mert sokszor tovább tart parkolójegyet venni, mint az elintéznivaló ideje. Bár a mobilparkolás itt is jó megoldás lehetne. Aki így játszik, az fogadja el, hogy ezzel nyerhet is, de veszíthet is. Ha olykor megkapja a pótdíjat, ne az ellenőrt hibáztassa. Ha valóban csak pár percre ment el, és még „friss“ a pótdíjazása, akkor akár meg is úszhatja. Gyorsan nézze meg a pótdíjon szereplő időpontot. Közben fürkéssze, hol a legközelebbi parkolóóra. Amennyiben a pótdíjon szereplő időponthoz képest 5 percen belül sikerül jegyet váltania, vagy mobilparkolást indítania, akkor egy kis utánajárással elkerülheti a pótdíj megfizetését.

  Ha csak pár percre hagyja ott a kocsit, vagy szabálytalanul parkol, ne kapcsolja be az elakadásjelzőt. Ez nem véd semmitől, de messziről felhívja az ellenőr, a közteres, vagy a rendőr figyelmét az autóra. Ha ilyet látnak egy utcában, nagy valószínűséggel az az autó lesz az első amit ellenőriznek.  

  Vannak, akik olyan helyen parkolnak, ahol rálátnak a kocsijukra. Bízva abban, hogy mindig időben észreveszik a közelgő ellenőrt, nem fizetnek a parkolásért. Ez sem garancia rá, hogy egyszer épp nem akkor jön az ellenőr, amikor pont nem figyel. Emellett, még stresszforrás is, ami köztudottan egészségkárosító, és hangulatromboló. Vannak ellenőrök, akik direkt próbálják elkapni az ilyen autókat. Ami civil ruhás kolléga segítségével nem is olyan nehéz.

  A parkolási ellenőrök a már kinyomtatott, és a rendszerbe bekerült pótdíjazásokat nem tudják visszavonni. Ekkor már csak az ügyfél intézkedhet. A pótdíjfizetési felszólítást mindenképpen vegye át. Később az azon szereplő ügyszámra hivatkozva tud intézkedni. Ha nem veszi át, akkor is jogos a követelés, de lehet, hogy mire postán kézhez kapja, már kicsúszik a fizetési határidőből, és emelt pótdíjat kell kifizetnie. Ez akár háromszoros összeg is lehet.

  Sokat tévesen hiszik, hogy, ha pótdíjazták, akkor aznap már nem kaphat másikat, és fizetés nélkül parkolhat bárhol. Ez csak arra a parkolóhelyre igaz, ahol a pótdíjat kapta az autó. Ha átáll máshová, akkor újabb pótdíjat kaphat. Az ellenőr látja az előző pótdíjazás címét, okát, és időpontját. Tehát, ha nincs kint a kis tasak az autón, akkor is tuják, hogy már kapott. És, ha olyan mikuláscsomag van rajta,vagy a szélvédőn belül, amit nem ott, vagy aznap kapott, azt is látják.  

  A parkolási ellenőrökkel szembeni fenyegetőzést, tettlegességet az ellenőrök jelentik. Akár feljelentés is lehet belőle.

  A kerületek parkolási cégei csak a szabályosan parkoló autóktól várhatják el a parkolási díj megfizetését. A szabálytalanul álló gépjárműveket nem pótdíjazzák. De jelenthetik a közterület felügyeletnek, akik a helyszínre érve bírságolhatnak. Ezek össze jóval magasabb a parkolási pótdíj összegénél. Ezzel is lehet lutrizni. Annak, hogy közteres kap el, kisebb az esélye. De, ha megtörténik, többet kell fizetni.

  Figyeljenek a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóhelyekre. Az itt álló autókban kell lennie „rokikártyának“. Ha nincs, akkor az ellenőrnek ki kell hívnia a köztereseket, aki az ilyenre szinte mindig ugranak, és adják az 50.000-es csekket.

  A „rokikártyát“ mindig jól láthatóan, az érvényességi időt tartalmazó felével felfelé helyezze el, úgy, hogy a hologramos csík is látható legyen. Ha a fényképes fele van fölül, vagy takarásban van a hologram, vagy az érvényességi idő, akkor is pótdíjat kap az autó. A lejárt, vagy hamisnak tűnő „rokikártyákat“ az ellenőrök jelentik. A használójukat a hatóságok felelősségre vonhatják.

  Tehergépjárművek rakodótárcsáját is úgy kell kihelyezni, hogy a hologram, és a rendszám látható legyen rajta. Az időt be kell rajta állítani. Ha ezt elfelejtik, joggal kaphatnak pótdíjat.

  Az „áruszállítás“, „ebédszállítás“, „futár“, „max 5 perc“ kiírásokat az ellenőrök nem fogadhatják el. Ezek csak gyorsabb munkára ösztönzik őket.

  Ha parkolójegyet vásárol, akkor egy óra időtartam alatt 5 perc türelmi idő jár. Egy órás, és azt meghaladó parkolójegyhez 15 perc a türelmi idő. Amennyiben több egy óra alatti jegyet váltott, akkor azok összidejéhez igazodik a türelmi idő. De ehhez egymás mellett láthatónak kell lenniük a jegyeknek. A mobilparkoláshoz a rendszer automatikusan hozzáadja a türelmi időt.

  A mobilparkolás kényelmes dolog. De nem tökéletes. Úgy tapasztaltam, hogy vannak vele gondok. Várják meg a válasz üzenetet. Ennek hiányában nem biztos, hogy elindult a mobilparkolás, és később hivatkozni sem tudnak rá egy esetleges tévesnek tartott pótdíjazáskor. Ha határozott időre indítja a mobilparkolást, de tovább marad, akkor hosszabbítsa meg, vagy indítsa újra. Figyelje, hogy azt a rendszámot küldte-e el, amelyikkel parkolni szeretne. Gyakori hiba, azoknál, akik több autót is használnak.Szintén fontos, hogy a megfelelő zóna kódon indítsa a parkolást. Az parkolási cég illetékességi területén belül, a magasabb díjjal indított parkolást elfogadják az alacsonyabb díjú helyeken. Fordítva viszont nem. Más cég, önkormányzat területén érvényes mobilparkolást nem látják, és nem is fogadják el az ellenőrök.

  Ne próbálja megvesztegetni a parkolási ellenőrt. Jelentenie kell minden ilyen kísérletet. De, ha az ellenőr bele is menne, akkor sem lenne „biztonságban“ a kocsija. Az ellenőröket is ellenőrzik. És szintem minden területen dolgozhat másik ellenőr is.

  A parkolás sok bonyodalom, és konfliktus forrása lehet. De aki tisztán játszik, és körültekintő, az ezekből nem tapasztal semmit. A probléma szinte mindig azokkal van, aki potyáznának, vagy figyelmetlenek. Az autózás drága dolog. Sok helyen a parkolás is. Ajánlatos átgondolni, hogy bizonyos helyekre autóval, vagy más módon érdemesebb-e menni.

71 komment

Címkék: parkolás

A bejegyzés trackback címe:

https://figyelmesferfi.blog.hu/api/trackback/id/tr726758459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okoskodó 2014.10.04. 21:56:01

Na jó. Ezt a cikket is lehet kukázni, mint a zacsikat, ugyanis a móka 60 nap alatt elévül, ha nem szólítják fel a fizetésre törvényesen. :-))))))

hekhekhekhekkinen 2014.10.04. 22:01:53

Már eleve az felháborító, hogy egyáltalán létezik a parkolódíj intézménye közterületen.
Sajnos már elment ez a hajó, nem lehet visszacsinálni.

marand22 2014.10.04. 22:19:34

A berni gyakorlat szimpatikus nekem: 1 db papír óratárcsát kell venni jelképes összegért (bármelyik trafikban kapható), amin be kell állítani e parkolás kezdetét. A város zónákra van felosztva, 1-2-3-4, stb. óra parkolás engedélyezett egyhuzamban az adott helyen (értelemszerűen a városközpontban, illetve a frekventáltabb helyeken rövidebb, külvárosban, lakóövezetekben hosszabb vagy nincs), ha tovább maradsz, megbüntetnek.

alien 2014.10.04. 22:20:40

@okoskodó: egy év alatt évül el, csak postára kell adnia, nem is kell megkapnod.

ügyfélszolgálatos 2014.10.04. 22:21:05

Ja beszedik a pénzt és lényegében semmit sem szolgáltatnak érte. Télen nem takarítják el a havat például. Ezt el is adták a maffiának. Szánalom.

András Tanneberger 2014.10.04. 22:23:05

Hát ja, miert kell fizetni azer hogy a saját autoddal, ami után adozol is, megállsz egy olyan uton, amit a te adodbol épitettek? és még direkt a dijfizetésre hoznak létre egy pénzéhes céget. biciklire miert nem kell fizetni? vagy ha csak álldogállsz az utcán?

ügyfélszolgálatos 2014.10.04. 22:25:32

@András Tanneberger: Ne adj nekik ötleteket. Ez az egész egy hazugság, hogy "jogos"... Baromira nem az.

gingerbread · http://enkanapem.blog.hu 2014.10.04. 22:33:29

Mondjuk ahol én lakom rendszeresen van, hogy egész nap azonos helyen álló autó kap 3-4 csomagot... Aztán ha nem szabályos, kit érdekel, többe kerül utánajárni mint kifizetni...

VT Man 2014.10.04. 23:02:06

Nagyon gyenge a cikk, még ha van is benne igazság.

Az kimaradt belőle, hogy a mobilparkolást 5 percen belül elfogadják, azaz ha csak 1 percre ugrottál be, és pont lett mikicsomi (nekem egyszer volt ilyen), akkor a mobilparkolás még mentett volna.

Amúgy mindig fizetek, de itt wc-ügyi vészhelyzet volt.

Bár nem mintha az utcára psáli olcsóbb lenne...

ombie 2014.10.04. 23:23:33

Az is kimaradt, hogy akkor is büntetnek, ha már lejárt a fizetős parkolás ideje (vagy akár hétvégén), csak visszadátumozzák.

2014.10.04. 23:24:55

"A probléma szinte mindig azokkal van, aki potyáznának, vagy figyelmetlenek."

Én általában figyelek, és nem potyázok. De vannak olyan parkolási zónák, ahol 100 autóra 50 parkolóhely jut. Szar dolog pörögni órákon át a háztömb körül, anélkül hogy sikerülne letenni a vasat, néha az embernek elmegy a türelme, és kockáztat. Én nem támogatom a szabálytalankodást, sőt, de kis hazánkban általánosnak mondható, hogy mindenre van szabályhalmaz, csak éppen azt nem vizsgálja senki betartható-e. Jó lenne, ha büntetés kifinomult intézménye akkor működne, ha az egyébként betartható szabályokat hágja át valaki...

Megoldó 2014.10.04. 23:26:22

Egyrészt lemaradt az x az írás végéről, másrészt meg nem birkaként kéne tűrni ezt az egész rablást, hanem polgári engedetlenség keretein belül mindent megtenni az ellehetetlenítésükre. És ebbe az órán kívül az ellenőr és az ügyfélszolgálat, meg a bandavezér vegzálása is beleillhet! Szerintem...

pbence 2014.10.04. 23:29:44

@marand22: Egész Svájcban bevett gyakorlat ez. Legalábbis a német városokban, Zürichben, Baselben, Bernben, Luzernben biztosan így van. A kék parkolóhelyeken lehet általában 1 órát parkolni "órával". Dél körül ez az idő kicsit hosszabb, illetve estétől reggelig korlátlan. Illetve sok városba már lehet előre autóra szóló jegyet váltani neten.
Viszont a fehér helyeken ott is fizetni kell, de sokszor azt is időre korlátozzák, mint nálunk. És a belvárosokban több a fehér hely, érthető okok miatt.
Svájcban az az érdekes, hogy gyakorlatilag mindenhol várakozni tilos van, "kivéve a jelölt helyeken", tehát be vagy kényszerítve a kék vagy fehér parkolóhelyekre. Míg nálunk Budapesten találsz rengeteg olyan helyet pl. a külvárosban, ahol korlátlanul és ingyen parkolhatsz, ott ilyen nincs, kék helyek vannak, és korlátozva vagy mindenképp.

LiberAll 2014.10.05. 00:10:44

A parkolási cégeknek és az "Önkormányzatoknak" ló nemi szervet a seggébe, s akkor még finom voltam. Amióta van Nemzeti Mobilparkolás, azóta sikeresen megbüntettek, úgy hogy elvileg volt parkolójegyem, de gyakorlatilag a kedves Nemzeti borzalom nem indította el a következő órát, mert hogy nincs elég egyenlegem, az senkit ne zavarjon, hogy már nem volt egy óra a díjköteles időszak végéig, s addig volt elég egyenlegem.
Az eredmény, most már nem fizetek semmit, találok olyan helyet ahol ingyen parkolhatok. Megérte nekik a nagy nemzeti szarkavarás, eddig havi 10k elparkoltam mostantól NULLA Forintot...

altimus 2014.10.05. 02:03:18

@hekhekhekhekkinen: sok szempont jatszik. veled szemben en azt mondanam, hogy legyen fizetos a parkolas es a parkolasi dij merteke akkora legyen, hogy _minden_ ket utcasarok kozott _mindig_ legyen legalabb egy szabad parkolohely.

biztos lenne olyan zona, utcaszakasz, ahol ez a mostani dij haromszorosat igenyelne. ha igy van, igy van.

**

persze a beszedett parkolasi dijat csak es kizarolag kozlekedesfejlesztesre engednem hasznalni. elso korben ez parkolohaz epites, masodik korben a kozossegi kozlekedes tamogatasa lenne.

A lófa szára 2014.10.05. 05:38:23

Az nagy dolog lenne, hogy mielőtt kiadja a kezéből az írását a tisztelt "újságíró", át is olvassa? Tele helyesírási, fogalmazási hibákkal, elütésekkel ... Összecsapott írás, a tartalom és a forma nem győzi alúlmúlni egymást.

funfun 2014.10.05. 06:14:54

A poszt nem sokat ér, kábé olyan, mint a parolási cég PR-cikke lenne.
Egy példát azért elmondok, mire is megy ki a játék. Hétvégente a városligetben nagyon nehéz parkolni. Van egy rész a fürdő mellett, ahol van egy várakozni tilos tábla, nehezen látszik. Nincs olyan hétvége, hogy ne szerelnének fel KERÉKBILINCSET az ott állókra. A poén, hogy az az út annyira kátyús, rossz, hogy tényleg csak lépésben haladva lehet menni rajta. De a rengeteg kerékbilincses bírságból nem futja aszfaltozásra. Tehát a cél nem az, hogy a bírságokból jobbak legyenek az utak, hiszen akkor a pénzt nem lehet kisíbolni. Hajrá zuglói önkormányzat, hajrá Papcsák nertárs!

egy másik répatorta 2014.10.05. 07:08:34

és mi van a külföldi rendszámmal vagy ha történetesen nincs rendszám ?

egysmás 2014.10.05. 07:11:38

"Az autózás drága dolog. Sok helyen a parkolás is. Ajánlatos átgondolni, hogy bizonyos helyekre autóval, vagy más módon érdemesebb-e menni."

neked meg a kurva anyád

Pedró27 2014.10.05. 07:21:02

@VT Man: Ott a cikkben, idézem: "Amennyiben a pótdíjon szereplő időponthoz képest 5 percen belül sikerül jegyet váltania, vagy mobilparkolást indítania, akkor egy kis utánajárással elkerülheti a pótdíj megfizetését." (2. bekezdés vége)

Pedró27 2014.10.05. 07:23:32

@egysmás: "neked meg a kurva anyád "

Fáj az igazság, ugye?

egysmás 2014.10.05. 07:26:25

@Pedró27: Ne magyarázza az, aki MIATT drága a parkolás, hogy a parkolás drága!

Ne osztogasson életviteli tanácsokat, ne magyarázza, hogy mit kell meggondolni, hanem simán fogja be a lepcses pofáját.

Pan Modry 2014.10.05. 07:30:41

En nem nagyon szoktam parkolni fizetos zonaban az utcan, evek ota inkabb melygarazsba megyek mindig, nagysagrendileg kb ugyanannyi es sokkal kevesbe macerasabb, a gps mutatja a melygarazsok helyet, nem kell se sms-sel, se hulye parkoloautomatakkal veszodni.

Nagykörúton túli magyar 2014.10.05. 07:36:18

A parkolóautomaták, és az ellenőrök órái rendszeresen 3-5 percekkel eltérnek egymástól. Tehát ha az én jegyemen 10:00-ás időpont szerepel, a parkolóőr óráján már 10:05 perces időpont is lehet, amiért már büntet is. Hangfelvételem van róla, amint az egyik őr nyilatkozik, hogy az automaták óráját (ami a jegyre nyomtat) NEM KELL FIGYELEMBE VENNI, mert össze vissza járnak, rossz az akkumulátoruk, vagy mi, csak az ő kezükben levő óra az irányadó, amit meg ugye nem láthatok, amikor a parkolást elkezdem.

A mérésügyről szóló törvény szerint (1991. évi XLV. törvény):
6. §
(2) Joghatással járó mérést a mérési feladat elvégzésére alkalmas hiteles mérőeszközzel vagy használati etalonnal ellenőrzött mérőeszközzel kell végezni.

Szóval amíg ez nem valósul meg, a parkolási szervezetek nem felelnek meg az üzemeltetési feltételeknek, így automatáikat figyelmen kívül kell hagyni!

exec 2014.10.05. 07:47:45

"tisztán játszik"? Kezdjük ott hogy az egész parkolás lehúzás, egyáltalán nem tiszta egy szemét maffia az egész. Ha meg lennének csinálva a parkoló helyek, el lenne takarítva a hó és lenne (rövidebb) utcánként legalább 2 kamera akkor még nagy duzzogva azt mondanám ok legalább valamiért fizetek. Érdekes 96-7 körül nem kellett se parkolásért se autópályáért fizetni és működött a világ. Ha meg már annyira ugranak a rokiparkolóra miért nem ellenőrzik néha az ott parkolót hogy jogosan használja e az egyébként valódi kártyáját? ha 10-ből 2-szer láttam kiszállni valóban rászoruló embert akkor lehet sokat mondtam. Persze biztos most ment az anyukájáért a carrera turbóval.

Nátán Apfelbaum 2014.10.05. 07:53:17

Emberek azon rugóznak (hőbörögnek) amin nem tudnak változtatni.
Mire van idejük... Elképesztő.

A poszt íróját savazni meg nettó taplóság.

Nekem például újdonság volt, hogy a 60 percre 5 perc türelmi idő jár,
de ha rádobsz öt Forintot és 61, akkor már 15.

Köszönöm.

tobias2 2014.10.05. 08:30:06

A budapesti parkolási büntetések ellen úgy védekezhetünk a legjobban, hogy eladjuk az autónkat-házunkat és elköltözünk a Csendes-óceán egy csendes kis szigetére.

samot 2014.10.05. 08:34:46

@pbence: Akkor pontositsunk:Svàjcban a kék zona 90perc a fehér 3ora.Este 19oràtol màsnap reggel 8-ig ingyen van!Szombaton 17-oràtol Hétfö reggel 8-ig szintén ingyenes!A különbség,hogy ott a büntetés elött krétàznak!Vagyis,ha lejàrt az idö,akkor a gumin huznak egy krétacsikot és megy tovàbb ellenörizni a többi kocsit.Tehàt elméletileg még van 5perced mire oda visszaér.Ezalatt még eltünhetsz a kocsival együt,ha ez nemsikerül,akkor 40chf-ed bànja!Minden esetben a parkolotàrcsànak a müszerfalon kell lennie,amin letudja olvasni az érkezési idöt.Ha ez nincs rögtön bünti!

mel gibson 2014.10.05. 08:48:57

ez az egyik legundorítóbb állás a világon.
csahos parkolóőr!már akkor kutya voltál,amikor elvállaltad,te sz@r.remélem megcsal a nejed(azután téged csókol szájon,lol),amíg csicskáskodsz az autók között.

Pedró27 2014.10.05. 08:51:04

@egysmás: Szerinted ki a posztoló?

Tejmészáros 2014.10.05. 08:57:28

Az 5 perces türelmi idő miatt én megszívtam, parkoltam egy helyen, vettem jegyet, majd később átálltam kb. 2 utcával arrébb, míg elmentem jegyet venni, majd vissza, megkaptam a mikuláscsomagot, de azért nem sikerült utólag töröltetni, mert a régi jegy kint maradt, és így azt írták a cetlire, hogy lejárt jegy, nem pedig azt, hogy nincs jegy...
Vicc, hogy számomra a jogszabályok egyértelműek, vissza kellett volna vonni a büntetést, de a cég és a békéltető testület (aki egyébként nem a fogyasztót védi...) elutasított. Kenjék a hajukra! És az a vicc, hogy végignéztem nyugodtan, míg a szaki dolgozik ("nem lehet törölni" bla-bla). Legjobb tevékenység ilyenkor, hogy bepattansz a kocsiba és elhajtasz, mert le kell fotóznia, hogy elhelyezte a mikuláscetlit, de ha időben elmész, akkor ezt bukta!

Uriel 2014.10.05. 09:17:10

Ez a cikk semmiről nem szól,csupán arról hogy működik a parkolási rendszer. A valódi tilosban parkoló tahó szlovák rendszámosokról szeretnék hallani...rájuk vonatkoznak-e a szabályok, és ki kéri rajtuk számon?

diszkriminans (törölt) 2014.10.05. 09:26:40

@altimus:
Akkor van értelme a fizetős parkolásnak, ha ingyenes vagy az utcán parkolásnál olcsóbb parkolóházakkal és mélygarázsokkal van lefedve a terület. Ennek hiányában szimpla pénzbeszedés.

ingyenebed 2014.10.05. 09:29:27

"Az autózás drága dolog. Sok helyen a parkolás is."

ahha.
akkor sztem meg a kva anydat.

pl ha kibsznánk benneteket a csába, a hatóságaitokkal, az önkormányzataitokkal meg a cégeitekkel együtt, mindjárt olcsóbb is lehetne a parkolás.

okoskodó 2014.10.05. 09:31:28

@alien:

Aha, persze, jólvan. Jobb is, hogy mindenki így tudja. :-)

halor 2014.10.05. 09:36:45

A cikk utolsó mondata talán a huszonegyedik század legfontosabb mondata lesz...

halor 2014.10.05. 09:38:53

@diszkriminans: nem pénzbeszedés, hanem ösztönzés, hogy ne autóval tülekedjél be a városba. Én a belvárosba még szednék behajtási pénzt is, meg hídpénzt is, mindjárt nem kéne annyi egymásra tütülgető autót bámulni, hanem élhetővé válna a város.

Megoldó 2014.10.05. 09:51:22

@halor: Akkor lenne valamelyest igazad, ha mindehhez kiváló és olcsó tömegközlekedés is társulna. Valamint arról is szó volt a régi szép időkben, hogy a befolyt összeget a parkolás fejlesztésére költik, nem pedig lenyúlják egy az egyben ahogy manapság...
Tehát a ku.va anyjukat és golyót a fejükbe. (Szerintem)

halor 2014.10.05. 09:55:14

@Megoldó: szerintem a körülményekhez képest jó a tömegközlekedésünk. Mindenen lehet fanyalogni, még a híresen híres jappán tömegközlekedésen is. Persze néhány embertársunk megpróbálja elrontani a közösségi élményt.

2014.10.05. 10:01:31

Csak halkan kérdezem meg, hol vannak a parkolásból, gépjármű adóból eddig beszedett milliárdok, melyekből kényelmesen lehetett volna parkolóházakat építeni Budapest belső (V.VI.VII. VIII.) kerületeiben, csökkentve ezáltal az utcai zsúfoltságot?

Vagy miért vagyunk a mai napig a "leggazdagabb mozgássérültek" országa? Tisztelet a kivételnek, amikor azt látom, hogy egy nagy értékű autón "rokikártya" van, mindig felvetődik a kétely annak valódiságát tekintve, gondolom nem véletlenül. Anno a rendőrség próbált tenni ez ellen, de úgy néz ki egy-két "egyenlőbb" tyúkszemre sikerült rálépniük, úgyhogy abba is maradt az egész.

A külföldi rendszámos autó meg röhög a markába, mert tudja, hogy semmi következménye nem lesz ha "mikulás csomagot" kap. Érdekes módon nekem pedig kínosan kell ügyelnem, hogy külföldön legyen parkoló jegyem, mert nehezen úszhatom meg, amennyiben nincs.

egysmás 2014.10.05. 10:23:59

@Pedró27: Az, aki abból él, hogy mások parkolnak.

Ez magyarul azt jelenti, hogy ő is az az ember, aki miatt drága a parkolás.

Ez az ember pedig ne adjon életvezetési tanácsokat.
Mert aki ilyet ad, az el lesz küldve a kurva anyjába.
És azért, mert a kurva anyját.

mufflinca 2014.10.05. 10:47:46

"Bár a mobilparkolás itt is jó megoldás lehetne". Ja, lehetne.
A következő történt: leparkoltam és elflangáltam a közelebbi automatáig. Üzemen kívül felirat, szuper. Kisétáltam a következőig, de sem papír pénzt nem fogadott el, sem kártya nyílás nem volt rajta (MasterCard logo és egyéb kártyák logoi voltak rajta, mintha lehetne használni). OK, marad a telefon. Előnyálaztam a Vodafonos applikációt. Az SMS-re visszajött az üzenet, hogy ez a szám letiltva, nem engedélyezett (ekkor már fél órája ott álltam és inkább hagytam volna a fenébe). Akkor az automatához ismét vissza mentem leolvasni a számot és elküldtem az újabb SMS-t manuálisan. Parkolás elindult.
Hab a tortán: leállításkor a leállító SMS-re jött egy üzenet, hogy a parkolás elindult, majd ugyanabban a pillanatban, hogy leállt. Akkor most mi van? Hát kiderült, hogy leállt, de egyből el is indult és nap végéig számolta, ugyanis este kaptam egy újabb SMS-t TV nézés közben, hogy a parkolásom leállt. Köszi, mivel vagy 7 órája hazajöttem és az autó a garázsban alszik. A 20 perces effektív parkolásom elindítása így 30 percbe, kényelmi díjakkal, 2 parkolással (1 autó rendszámával egyszerre??) cirka 2500.- ba került. Soha a büdös életbe nem fogok fizetni parkolásért az tuti! A bünti olcsóbb, egyszerűbb és házhoz jön! Nem bassza az ember agyát és idejét!

diszkriminans (törölt) 2014.10.05. 11:26:59

@halor:
Ez szép és jó, de csak akkor nem fognak az emberek forgalmas helyeken a fizetős zónákban parkolni, ha van alternatíva is. Van akinek egy külvárosi parkolóház lenne az alternatíva, valamely tömegközlekedési csomópont közelében, hogy könnyen be tudjon menni a belvárosba. Van akinek csak a konkrét parkolózóna területén lenne alternatíva egy parkolóház, és van egy szűk réteg, akinek az sem. Meg van aki eleve tud nem autóval érkezni.

Ha a motivációt pénzben akarod kifejezni, akkor nyilván az a jó, ha az utcai parkolók a legdrágábbak, utána a környékbeli parkolóházak, és legolcsóbbak a külvárosi parkolóházak, ahonnan tömegközlekedéssel tudnak eljutni a város közelébe. Ha viszont utóbbi kettő majdnem teljesen hiányzik, az puszta pénzbeszedés, mert akinek kellene és lehetne, nem tudnak alternatívát nyújtani.

Reszelő Aladár 2014.10.05. 11:49:22

Legszebb, ahol az utca túloldala már másik társulat, akik néha elfogadják egymás cetlijét néha nem.
Egy kajafutár sem tud szabályosan eljárni, mert minden címhez külön kellene parkolást indítani, ami a 100+ Ft "kényelmi díj" miatt nyilván kifizetődő óránként 6-8 alkalommal.
Kényelmi díj, azért, hogy ne kelljen napi 15 kiló aprót szállítani, számolni, tárolni, átváltani, bankba vinni, hanem egyből a folyószámlára érkezzen a befizetés. Pont erre kellene 10% kedvezményt adni...

Pedró27 2014.10.05. 12:11:56

@egysmás: "Az, aki abból él, hogy mások parkolnak."

Mondjuk azt, hogy élt egy ideig.

Amúgy oké, küldd el a kurva anyjába, aztán küldd el még egyszer, aztán rúgjál bele dühödben a hokedlibe, és sírjál. Sőt adok okot is rá:

"AZ AUTÓZÁS DRÁGA DOLOG!" Bizony, hehehe.

2014.10.05. 12:14:44

@Reszelő Aladár: Btw, csak egy példa: Sydney, belváros - nincs parkolás. Csak "loading zone" van, ahol kisteherautók, furgonok, áruszállítók állhatnak meg egy óra erejéig, ingyenesen. Amennyiben a rakodás tovább tart, kell menni még egy kört, mert szigorúan ellenőrzik az egy órát. Személyautóval sansz nincs parkolni, csak garázsban, melyből van bőven, de amikor ott éltem, már akkor is horror ára volt. Nagy autóból és a hozzá kapcsolódó nagy arcból ott is van bőven, de valahogy ezt betartják, mert nincs az a kapcsolat, aki bajuszt akasztana a közterületesekkel egy parkolási ügy kapcsán.

Szóval meg lehetne ezt oldani - akár úgy is, hogy nem marad kiskapu. Csak akarni kellene.

randomuser1 2014.10.05. 13:18:35

autózni manapság már csak zárt pályán lehet, autóval közlekedni meg kurvadrága és értelmetlen.

egysmás 2014.10.05. 13:39:22

@Pedró27: ha neked ez kell, megkapod!

Neked is a kurva anyád...

Pedró27 2014.10.05. 13:53:56

@egysmás: Jaj ne, bocsánat, inkább visszaszívok mindent!

Tehát: OLCSÓ AZ AUTÓZÁS, OLCSÓ, OLCSÓ!!!

Ha kell, alá is írom, hogy olcsó.

Így most megnyugodtál?

aggszakáll 2014.10.05. 14:14:16

Te is járhatsz így:
civilsoft.hu/privat/2014.doc
FIGYELJ! A cédula hátuljára ki van nyomtatva, hogy "reklamáció az ügyfélszolgálaton" implicite SZEMÉLYESEN!!! A másodfokú bíróság erre hivatkozott, és -- a XXI. században (!!!) azt rótták fel hibának, hogy (ajánlott!!!) "levélben próbált tájékozódni".

rozsé drazsé 2014.10.05. 15:59:07

@A lófa szára:
A parkolásüzemeltetők,akik a bloggert fizették, kb ennyire kutúráltak. Min kell meglepődni?

rozsé drazsé 2014.10.05. 16:04:22

@tobias2:
Van más megoldás.
Pl agyba főbe verni mindenit, aki az üzemeltetésben részt vesz. Merthogy ez az egész netto lóvé lenyúlás.
Az 51%-os adóelvonás és a 2% IPA mellé még egy kis parkolási díj.
Forgalomszervezés mi? Kispesten, meg Óbudán...

A baseball ütő nagyon hatékony érdekérvényesítő eszköz.
Csak a kritikus tömeg kell hozzá. Testtömeg és természetesen kellő mennyiségben a kellő habitusú polgár.

Addig úgysem lesz változás, amíg mindenki birkamód viselkedik a totális lenyúlásokkal szemben.

rozsé drazsé 2014.10.05. 16:06:08

@...elmúlik...:
Igen, csak abból kevesebb a lóvé. És itt nálunk nem az acél, hogy megoldják a parkolást, hanem az, hogy lehúzzanak szaré-hugyé...

Itt nem a viselkedésedet akarják szabályozni, hanem elvenni a pénzedet. Ennyi.

kovacs55 2014.10.05. 17:17:56

@halor: nem pénzbeszedés, hanem ösztönzés, hogy ne autóval tülekedjél be a városba.

Tudod, en egy olyan eszaki orszagban elek ahol a belvaroson kivul akar 50-100 km-re levö helyeken, kinn a prerin, kinnt az erdö szelen is KELL FIZETNI, vagyis a fennt emlitett ervelesed nem all meg, mocskos penzlehuzas az egesz ott is meg itt is...ott rohadjon meg az egesz parkolasi rendszer mert mi fizetjuk a gorek mercedeset meg a többi jabranc hatalmas fizeteset, nem veletlen a parkolo cegek hatarutcai ahol is teljes tudatlansagban vannak az autosok melyik ora kie es ezt hasznaljak fel a buntetesek kiosztasanal, van jegyed de megis kapsz csomagot...

2014.10.05. 17:57:04

@rozsé drazsé: Így is van. Ezzel egyetértek.

Szelid sunmalac 2014.10.05. 18:28:15

@halor: Bazz! Ezt nem hiszem el! Odakoltoztel a belvarosba es rinyal a pofad, hogy tomeg, meg autok, meg zajvan?! A kurva anyadat!
De tudod mit? Bar lenne ugy, ahogy te szeretned! Teljes autotilalom a teljes balvarosban! Persze csak azzal a kikotessel, hogy visszavonhatatlan lenne a torveny, az osszes hivatalt, miniszteriumot stb. tilos lenne elkoltoztetni, es termesztesen a behajtasi tilalom vonatkozna teherautokra, robogokra is. Kivancsi vagyok mikor koltoznel el...Persze azt is megtiltanam. Te kreten, te.

halor 2014.10.05. 18:32:49

@Szelid sunmalac: ez volt eddig az év hozzászólása. Ha angolul írtad volna, vagy németül, akkor is az első mondat után tudtam volna, hogy magyar vagy. Egyébként megmutatnád, hogy hol szeretném én a teljes autótilalmat a teljes belvárosban, ha már ilyen szépen a számba adtad?

halor 2014.10.05. 18:34:52

@kovacs55: látod, hiába költözöl te északra, vagy a pokol tornácára, akkor is magyar maradsz, amíg élsz.

Szelid sunmalac 2014.10.05. 18:46:10

@halor: Ha gondolod, nagyon szivesen leirom neked angolul vagy nemetul is. Talan angolul nem lesz olyan valasztekos a gyer szokincs miatt, de a te kedvedert megprobalom!
Azert remelem a lenyeg atjott. Tudod, emberek koltoznek erre, koltoznek arra. Mindenki a sajat igenyeinek megfeleloen. Epeszu ember ismeri a kulonbozo helyeket es adottsagaikat, illetve a sajat igenyeiket es megprobalja osszeparositani oket. A kreten balfaszok meg rinyalnak es elvarjak a kornyzettol, hogy az o kibaszott igenyeihez alkalmazkodjon, mikozben o csak lobalja a faszat.

halor 2014.10.05. 18:48:21

@Szelid sunmalac: mikor fogsz a kérdésemre válaszolni?

Szelid sunmalac 2014.10.05. 18:48:53

@halor: Meg annyit szeretnek hozzafuzni mondandomhoz, hogy te mint belvarosi felvilagosult polgar koveteld nyugotan az automentes ovezetet, en meg, mint kulvarosi polgar kovetelem az osszes letezo hivatalt, boltot, korhazat stb. 100 meteres korzeten belul, termeszetesen autok nelkul.

Kezded mar pedzegeti miert baromsag, amit irsz?

halor 2014.10.05. 18:50:27

@Szelid sunmalac: egyébként azt honnan deriválod, hogy én a belvárosban lakom? Üdvözöllek Budaörsről.

Szelid sunmalac 2014.10.05. 18:57:06

@halor: Akkor meg minek irsz hulyesegeket?! Na...en mara kitrollkodtam magam. Koszonom, ez jol esett. Tovabbi kellemes netezest!

halor 2014.10.05. 18:59:42

@Szelid sunmalac: nagyon szívesen, máskor is állíts fel hamis hipotéziseket emberekről és azoknál fogva jól mondd meg nekik, hogy milyen hülyék, és a kurva jó anyjukat.

roqfort 2014.10.05. 21:23:14

Rohadjon meg az egész parkolási rendszer és a benne dolgozók különösen. Gerinctelen retkes patkányok egytől egyig. Üzenem a bankrobbantó motorosnak, akkor lesz fasza csávó, ha ezeket a parkolósokat robbantja fel. De legalább az ügyvezetőjüket a lakásán.

cso zsi 2014.10.05. 21:25:59

@halor: Fogatlan prókátor, vagy messziről jött ember abba ugat bele, amihez semmi köze.
Ne szívd fel magad ezen az idiótán.
Tényleg be kéne zárni a belvárost, falak közé, és rohadjon meg az egész, ahol van. Így is rohad, csak most fo(r)galommentes övezet a neve.
A helyi lakók (már aki még hazai ott) is megőrülnek, hogy gyakorlatilag ki vannak tiltva a lakhelyükről, jó esetben a szomszéd kerületben tudnak parkolni, hiába van "ingyenes" parkolásuk a kerületben.

Figyelmesférfi 2014.10.06. 19:58:15

Nem gondoltam, hogy ez a bejegyzés ilyen sok hozzászólást, és indulatot generál.
Lehet, hogy kifelejthettem belőle néhány gondolatot. Nem PR cikknek szántam. Az egész azért született, mert láttam milyen "hibák" miatt kapnak pótdíjakat az emberek. Sokat nem éreztem jogosnak. Sőt. Belűről látva is, csak lehúzásnak találtam az egész parkolási rendszert. Ezért is lett elegem belőle nagyon hamar. Úgy vélem a befolyt pénz visszaforgatása a parkolásba, a rendszer hatékonyságának, és területének növekedését szolgálja. Semmi pluszt nem kapnak érte az autósok. Csak egy sarc. Alapjában van benne forgalomszervezési szempont, de szerintem a gyakorlatban nem az a lényeg. Bár az önkormányzatoknak fontos bevételi forrása lehet.
Az ott dolgozókról vegyes kép alakult ki bennem. Vannak rendes ellenőrök is, akik valóban akkor pótdíjaznak, ha az indokolt. De olyanok is akadnak, akiknek ez valamiféle vadász játék, és a prédát lesik. Rögtön lecsapnak, még mielőtt az autós jegyet tudott volna váltani.
Nem jó a rendszer. De, ha mindenhol ingyenes lenne a parkolás, akkor vajon mennyivel több autó körözne üres helyre várva? Amikor a belvárosi házak épültek, még nem számoltak ennyi autóval, ezért helyet sem csináltak nekik. A befolyt bevételből parkolóházak, vagy helyek létesítését kellene megvalósítani. Tudom, ez sokba kerülne, és sokára térülne meg. Abban van igazság, hogy az autók okozta problémák megoldásáért az autósok fizessenek. A baj az, hogy ők fizetnek, nem is keveset, de a helyzet nem igazán javul. Bár, az is igaz, hogy például a tömegközlekedésért, is fizet mindenki. Az is aki nem használja. Talán nem is lehet tökéletes megoldást találni, és örök vitatéma marad a parkolás.

cso zsi 2014.10.06. 22:29:50

@Figyelmesférfi: Amikor a belvárosi házak épültek, autó sem volt, sőt még a Lánchíd sem állt.
Más (jobb, rosszabb??) sorsú nagyvárosokban ezt megoldotta egy tűzvész, egy-két háború, vagy az akkori önkormányzat döntése.
Ha a Belgrádi kapu, Kecskeméti kapu, Hatvani kapu, és Váci kapu anno a mostani Kiskörúton helyezkedett el, akkor kiderül, hogy a jelenlegi belvárosunk volt egész "Pest".
Lebontották a városfalakat, és megnőtt a város 200 év alatt.

toppanto 2014.10.09. 23:54:50

Micsoda horgessel teli allatkert alakult itt ki....:)
Hihetetlen, es remiszto, hogy emberek hogy egymas nyakanak tudnak ugrani akar aprosagok miatt is....

Idegnyugtatonak ajanlom mindenkinek a cikkben szereplo kepet...:)
Ez jo, "szelid" fegyver lehet ellenorok ellen..

www.abrelaboca.com/trolleando-policia-nivel-experto
süti beállítások módosítása